fbpx
איך מקימים קהילת פייסבוק

איך מטמיעים מוניטיזציה לקהילת פייסבוק 🏆 עם מודל עסקי מנצח

לפני שמתחילים, חשוב לי לציין שאין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ כלכלי, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או קריאה לביצוע פעולה מסויימת.
אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ אישי, המותאם לצרכי הלקוח.
אין באמור לעיל התחייבות של מנהל האתר, הקהילה או כותב המאמר להשגת תשואה כלשהי.

לפני שאדבר על איך מקימים קהילה בפייסבוק, אציין שקהילה דיגיטלית היא הדרך הטובה ביותר לדבר עם קהל לקוחות ממוקד שבחר לצרוך את התוכן והשירותים שהעסק מייצר. ז״א שמדלגים על כל תהליך איתור הלקוחות הפוטנציאלים.

הקהילה היא ערוץ הפרסום הישיר של העסק ללקוחות. קיימות מספר פלטפורמות שמאפשרות הקמה וניהול של קהילה דיגיטלית לעסק, אחת מהמובילות היא פייסבוק ועליה אסביר במאמר הזה.

חשוב לי לציין שקהילה בפייסבוק היא אינה בבעלותנו ואינה תחליף לנכס דיגיטלי לעסק.

עדיין אין לכם קהילה בפייסבוק? מוזמנים להתחיל במאמר איך מקימים קהילה בפייסבוק מאפס ל-100.

כל הדוגמאות במאמר הן מתוך הקהילה שהקמתי תרבות כלכלית – נבונים ביחד, מוזמנים להצטרף!

ניהול קהילה בפייסבוק​

אחרי שלמדנו איך מקימים קהילה בפייסבוק…

כדי להקל עלינו בניהול הקהילה, פייסבוק מספקת לנו מספר כלים. בואו נעבור ביחד על הכלים העיקריים.

כללי הקהילה​

אז ייצרנו קהילה ואפילו בחרנו לה תמונת נושא או שעיצבנו לבד… איזה כיף, יש לנו קהילה משלנו!

איך אנחנו שומרים על הקהילה שלנו מפני מפרסמים, ספאמרים וכאלו שרוצים לנצל את הבמה שבנינו לעסק שלנו?

דבר ראשון הוא כללי הקהילה, רישום כללים ברורים ימנע אזורים אפורים שאתם לא רוצים להגיע אליהם. ניתן לחייב את חברי הקהילה לסמן שהם מסכימים לכללי הקהילה, בעת בקשת ההצטרפות. חשוב לדעת מראש, שלא כולם יעמדו בכללים וגם פה יש מקום להגדרות נוספות.

ניהול דיון​

קהילה בפייסבוק בנויה בצורה של פיד, ממש כמו פרופיל אישי. אבל במקרה של קהילה, הפיד משותף למספר חברים.

מה זה אומר? שכולם יכולים לפרסם פוסטים, סקרים, תמונות, סרטונים וכל הפיצ׳רים של פייסבוק.

פייסבוק מאפשרת לנו להגדיר בממשק הניהול, הגדרות השתתפות בדיון כדי להקל על הניהול שלנו.

ניהול דיון
מי יכול לפרסם

ההגדרה הראשונה היא מי יכול לפרסם בקהילה, צריך להבין כאן את משמעות הקהילה.

  1. קהילת מומחה שמעוניין לפרסם בה רק את המאמרים שלו, יגדיר מנהלים בלבד.
  2. עסק שרוצה קהל לקוחות מעורב שמביע דעה וממליץ, יבחר שכל חבר קהילה יכול לפרסם.

רגע… אבל עכשיו יגיעו כל העסקים המתחרים והספאמרים!
לא בדיוק…

גם כאן פייסבוק באה להקל עליכם בניהול היומיומי. ההגדרה השניה מאפשרת לכם להגדיר שפוסטים חדשים ימתינו לאישור הצוות המנהל.

אישור כל הפוסטים של חברי הקבוצה
אישור שינויי עריכה

אז אנחנו מאשרים כל פוסט לפני שהוא מפורסם, אבל מה לגבי עריכה שניה?

גם ההגדרה הזו קיימת, אבל פה כבר צריך להחליט כמה התעסקות באישור פוסטים אתם רוצים?

מנהלים ומגשרים​

ניהול של קהילה הוא משרה מלאה מסביב לשעון. אם יש לכם עסק וזאת לא הגדרת התפקיד שלכם, מומלץ מאוד להעזר בגורמים נוספים.

הדרך של פייסבוק לעזור לכם בניהול הצוות המיקצועי היא מינוי מנהלים ומגשרים.

התאמת התוכן לחברי הקהילה​

קהילת פייסבוק אייכותית, היא קהילה דינמית שמתאימה את עצמה לחברי הקהילה.

תיאור קהילה חד וקולע​

מה הנושא של הקהילה? מה התוכן שיהיה בה? טוב, נכון שאני יודע מה נושא הקהילה ולמה היא קמה. אבל איך אני מציג את זה לחברי הקהילה החדשים שרוצים להצטרף?

איזה כיף ששאלתם! פשוט מאוד אבל מורכב, רושמים תיאור לקהילה שלנו. התיאור יוצג לכל משתמש פייסבוק שיבקש להצטרף לקהילה שלנו. התיאור חייב לשדר מסר ברור מאוד שיקבע מי יסיים את בקשת החברות ומי לא. גם אנחנו מעוניינים לשדר למי שלא מתאים שאם אין כוונה להיות מעורב, אין סיבה להצטרף.

תיאור קבוצת פייסבוק

הזמנת חברים​

וואו הקהילה מתחילה לקבל צורה, אבל רגע אנחנו לבד בקהילה… בחושך!

לא הגיע הזמן להזמין חברים? כן! אבל צריך לשים לב שלא כל חבר שלנו מתאים לקהילה. מדברים על איכות ולא על כמות, אחרי הכל הקהילה קמה כדי לייצר לעסק שלנו הכנסה נוספת. חבר קהילה שלא מתעניין בשירותי העסק והתוכן בקהילה, לא יהיה מעורב. אחוז גבוה של חברי קהילה לא עורבים מוריד את אחוז החשיפה של הקהילה בפייסבוק.

אז בשלב הזה נתחיל מלהביא מספר חברים מצומצם שיעזרו לנו ״לשווק״ את הקהילה החדשה שלנו. אותם חברים יוכלו לספק לנו תוכן ראשוני שימשוך את הלקוחות הפוטנציאלים.

גם כאן פייסבוק מאפשרת לנו להגדיר בממשק הניהול, הגדרות הצטרפות לקהילה, כדי שנוכל להתמקד בייצירת התוכן.

ניהול חברויות
מי יכול להצטרף לקבוצה

כאן נוכל לבחור מי יכול לבקש חברות בקהילה שלנו.

הבחירה היא בין פרופילים אישיים בלבד או לאפשר גם דפים עסקיים.

בנוסף, נוכל להגדיר מי יכול לאשר בקשת חברות.

הבחירה היא בין כולם או צוות הניהול (מנהלים או מגשרים).

השיקול הוא תלוי אופי הקבוצה, האם כולם מוזמנים או שאני בוחר את חברי הקבוצה בפינצטה?

ניהול חברויות
מי יכול להצטרף לקבוצה

הגדרה לאישור אוטומטי של חברים היא מאוד מתוחכמת ורלוונטית עבור קהל ידוע או אם בבעלותך עוד קבוצות.

האפשרות נותנת למנהל הקהילה שתי הגדרות חזקות:

  1. אם הבקשה מגיעה מחבר בקהילה ספציפית, תאשר אותו באופן אוטומטי.
  2. הכנסה של רשימת מיילים ואישור אוטומטי ב-90 יום הקרובים. אפשרות מצויינת אם העברתם קורס, וובינר ואספתם רשימת מיילים של הנרשמים.

שאלות פתיחה​

במאמר זה נדבר על כמה דרכים להעזר בחברי הקהילה כדי לדעת מה מעניין אותם, איך להתאים את התוכן של הקהילה אליהם. אחת מהדרכים היא שאלות הפתיחה, השאלות שחברי הקהילה המיועדים יענו עליהן במילוי בקשת ההצטרפות.

ניסוח השאלות הנכונות, יכול לתת לכם המון ידע על חברי הקהילה, עוד לפני שהם נכנסים להקהילה. זיהיתם תחום עניין שהקהילה לא עונה עליו? מצויין! מוזמנים ליצור נושא חדש או פינה חדשה בקהילה.

היה פוסט בנושא או שבקרוב יהיה? תייגו את אותו חבר קהילה כדי שיראה שאתם לא סתם שואלים אותו שאלות.

אני אישית ממליץ ליצור קובץ אקסל כדי לתעד את התשובות לשאלות של חברי הקהילה, כך יהיה קל יותר להוציא סטטיסטיקות ולהתאים את הקהילה לאורך זמן.​

סקרים

דרך נוספת לערב את הקהילה בבחירת התוכן, היא סקרים. ניתן לבצע סקרים תקופתיים כמו ״מה הכי אהבתם?״ כדי לדעת אילו תכנים לתת יותר ואילו פחות. ניתן לבצע סקרים כמו ״את מי תשמחו שנארח לוובינר?״ כדי לשתף את הקהילה בהתלבטות שלכם. הקהילה תשמח לקחת חלק בההחלטה. בנוסף, הם יקבלו תחושת שייכות.

סקרים בפייסבוק

מעורבות

קהילה ללא מעורבות היא קהילה ללא חשיפה. קהילה ללא חשיפה היא… מוזמנים להמשיך לבד.

בתור מנהלי קהילה דיגיטלית אתם חייבים לדעת לשמור עליה תוססת, אז בואו נעבור על כמה דרכים לשמור על חברי הקהילה מעורבים.

ברוכים הבאים לקהילת פייסבוק

ברכו את החברים החדשים שהצטרפו​

פיצ׳ר נוסף של פייסבוק, מאפשר לכם ליצור פוסט ברכה לחברים החדשים שהצטרפו לקהילה. מה שהכי יפה, זה שהוא מתייג לכם לבד את כל החדשים. אז תכינו פוסט קבוע ותנו להם את הבמה!

מומלץ מאוד שהפוסט הזה יכיל את כל הקישורים הרלוונטים לקהילה כמו ערוצי יוטיוב וטלגרם, וואצאפ, אתר וכו׳.

פייסבוק מורידה לפוסטים עם קישורים את החשיפה, מכיוון שהיא רוצה שהמשתשמים שלה ישארו בגבולות הפייסבוק. במקרה שלנו, מדובר בפוסט שכל בעלי העניין מתוייגים אליו אז החשיפה פחות רלוונטית.

פינות קבועות

בני האדם מטבעם אוהבים דברים מחזוריים, כל יום שלישי בשעה 18:00. ברגע שיהיה לקהילה עוגנים, הקהל כבר יכיר אותם ויחכה להם.

זאת דרך נהדרת לשמור על קהל מעורב מכיוון שהוא מחפש את הלו״ז (לוח זמנים) הקבוע שחוזר על עצמו. ממש כמו תוכניות בטלויזיה.

הינה מספר אפשרויות שאני אישית משתמש בהן.

הכה את המומחה

פעם בשבוע/שבועיים מביאים מומחה לנושא מסויים, כמובן שזה חייב להיות נושא מאוד ממוקד. זה יכול להיות בפוסט או בלייב. חברי הקהילה מעלים למומחה שאלות והוא עונה להם במקום.

הכירו את…

מכירים את אפקט העדר? כל חודש בוחרים את החבר הכי מעורב או לפי מדד אחר, העיקר משהו שיעודד אחרים להיות יותר מעורבים. מפרסמים פוסט עם תמונה שלו וכמה מילים על אליו, אפשר פשוט לבקש ממנו לשלוח לכם משהו.

שלישי הטבות​

יש לכם מוצר, שירות שאתם מוכרים? ברור!

בחרו יום קבוע פעם בשבוע או חודש שבו אתם נותנים הטבה למי שהגיע דרך הקהילה. אם הלקוחות שלכם כבר צורכים את המוצר, הם ישמחו להנחה או מתנה. מי שעדיין לא לקוח, זאת הזדמנות נהדרת בשבילו.

מוצר החודש​

יש לכם מוצר שפחות מוכר או פחות נמכר? זאת הדרך שלכם לחשוף אותו לעולם, אבל לא סתם… לקהל הלקוחות שכבר צורך את השירותים שלכם וישמח להכיר מוצר חדש.

וידאו

סרטונים

תתפלאו לגלות שרוב האוכלוסיה שפעילה בפייסבוק, תעדיף לראות סרטון במשך 10 דקות, אבל לא לקרוא מאמר של 2 דקות. כמובן שהסרטון חייב להיות עינייני כך שישמור את הצופה ערני לאורך כל הסרטון. אבל סרטונים זה תוכן שקל יותר לחשוף אליו ולשתף.

מומלץ מאוד לנהל ערוץ יוטיוב לצד קהילה בפייסבוק.

לייבים

משהו חדש קורה בתחום של העסק שלכם? יש מישהו שאתם חושבים שראיון איתו יביא לכם חברי קהילה חדשים? תביאו אותו ללייב.

אפשר גם לעלות ללייב עם טיפ יומי או שבועי, זה תמיד נותן תחושה שמקבלים ערך נוסף.

סקרים

דיברתי על סקרים כדרך מדהימה להתאים את הקהילה לחברי הקהילה לאורך זמן. זאת גם אחת הדרכים להגביר את המעורבות בקהילה. סקר טוב הוא כזה שרוב חברי הקהילה יזדהו עם אחת מהתשובות האפשריות.

גם פה פייסבוק באה להקל עלינו, היא מאפשרת לנו להשאיר את האפשרות להוסיף תשובות בידי חברי הקהילה. כך גם אם קיימים חברי קהילה שלא הזדהו עם אף אחת מהתשובות, הם יוכלו להוסיף תשובה משלהם. תשובה שחבר קהילה הוסיף וזכתה להרבה הצבעות תציג לנו כיוון חדש שכנראה לא חשבנו עליו.

הצעות לשיפור ושימור​

יש לכם קהילה שמתעניינת בשירות של העסק שלכם ונמצאת שם מרצונה. תזכירו תמיד בפוסט פתיחה ובכל הזדמנות שתשמחו לשמוע את דעתם, מה הם אוהבים? מה פחות?

תדאגו שהמייל שלכם או כל דרך אחרת שבה אתם זמינים תהיה נגישה. אל תשכחו להודות לכל אחד ואחת שהקדישו מזמנם לשיפור העסק שלכם!

מיתוג

אם נסתכל ונחקור את העסקים שמצליחים, נוכל לשים לב מהר מאוד שבראש הרשימה יופיעו המותגים.

אז מהו בעצם מותג? מותג הוא סך כל המאפיינים של מוצר או חברה שהופכים אותו ליישות מוכרת ומזוהה בקרב הלקוחות.

אם ניקח חברות מוכרות, נשים לב שמותגים טובים מזוהים ע״י רמיזות בלבד שיוצרות קונוטציות אצל הלקוח.

דוגמא ממש טובה לזה היא, רעש של בקבוק מוגז שנפתח ישר גורם לנו לדמיין את… נכון מאוד! קוקה קולה. אנחנו קוראים למכשיר הנייד שלנו פלאפון כי היא החברה הראשונה שנכנסה לנו למודעות בהקשר של טלפונים סלולריים ותפוח נגוס זה אפל (Apple).

אז איך אתם יכולים להתחיל להפוך את העסק שלכם למותג בעזרת קהילה דיגיטלית?

שם

לכל עסק חייב להיות שם! ולא, רמי לוי זה לא שם לעהסק! נכון שבמקרה הזה זה תפס, אבל לא בגלל השם, אלא בגלל מאפייני המיתוג האחרים כמו סלוגן ותפיסת לקוח, במקרה הזה ״זול וזמין״.

אז איך נבחר שם לעסק וגם לקהילה? השם חייב לשדר ללקוח מה העסק עושה.

סלוגן (הרלדיקה)​

כאשר אנחנו שומעים שם טוב, הוא לרוב ירמוז לנו על תחום העסק. אבל איך אנחנו מחדדים ללקוח את המסר? סלוגן הוא דרך נהדרת לעשות את זה.

אז הינה כמה דוגמאות טובות לסלוגן, אני מאמין שאין בכלל צורך לציין את החברות מכיוון שהן מותגים או היו, אתם תדעו ישר.

״טעם החיים״

״Connecting People"

״פשוט להינות מהדרך״

״נבונים ביחד״

לוגו

סימן ההיכר של העסק. גם כאן יש מקום ליצירתיות ושנינות. לוגואים רבים מסתירים בתוכם מסר שהתת מודע שלנו מקבל אבל לא בהכרח אנחנו.

אז בואו ניתן גם דוגמאות ללוגואים כאלה.

amazon

באמזון (Amazon) תוכלו למצוא הכל מ-A עד Z.

פדקס (Fedex) כבר יצאו לדרך (חץ ימינה בין האותיות Ex).

La-Tour-de-France

Le Tour de france מכיל בתוכו רוכב אופניים (הביטו על האותיות Our והעיגול הכתום).

צבע

גם צבע הוא אחד המאפיינים של מותג וגם הוא אמור לייצר קונוטציה. לדוגמא, אם אתם רואים פרסומת בטלוויזיה בנושא סלולר. בפרסומת מופיעים 3 אנשים שלובשים חולצה כחולה, חולצה כתומה וחולצה סגולה. הבנתם לבד כבר אילו 3 חברות מופיעות בפרסומת.

גם בקהילה שלכם תוכלו לבחור צבע שילווה את קהילת הפייסבוק, בבאנרים ובכל הזדמנות.

סלנג

צורת ההתנסחות שלכם בקהילה, הדרך בה אתם פונים לחברי הקהילה או אפילו הדרך בה אתם מסיימים סרטון. יודעים שסלנג הוא מוצלח כשחברי הקהילה מתחילים להשתמש בו.

אתן שוב דוגמא מקהילת ״תרבות כלכלית״ בה אני פונה אל חברי הקהילה ״נבונות ונבונים״. הסלוגן של הקהילה הוא ״נבונים ביחד״ ומתחבר לסלנג.
בנוסף אחת הפינות השבועיות היא ״ראשונבון״, בה בכל יום ראשון מוסבר מושג מהעולם הפיננסי ע״י אחד מחברי הקהילה.

סמל וקו עיצוב (למתקדמים)​

אין צורך להתחיל עם זה, אבל בהמשך הדרך סמל שמלווה את הקבוצה וקו עיצוב אחיד, מגבירים את תחושת השייכות של חברי הקהילה. ניתן לראות זאת בקבוצות ספורט בחו״ל, לדוגמא, קבוצות כדורסל ובייסבול שהסמל (קמע) שלהם הוא דמות של בובה שמופיעה במעברונים, מצחיקה את הקהל ולרוב גם חלק מהלוגו.

 

כבר הזכרנו את קהילת תרבות כלכלית, שהסמל שלה הוא חזרזיר ורוד (Piggy Bank) בשם נבון, כי זה גם הסלנג והסלוגן של הקהילה.

כמובן שנבון יופיע גם בכל התמונות והבאנרים של הקהילה, כי זה חלק מהמיתוג של הקהילה.

אז הינה כמה מהדוגמאות…

נבונות ביחד
שלישי הטבות
ברוכים הבאים
הכירו את נבון
תוכן פיננסי
נבון אנונימי
ראשונבון
level-up
הצלחות קטנות

איך לקבל יותר מקהילת הפייסבוק שלי?​

כמו שכבר ציינתי, חברי הקהילה בחרו להיות חלק ממנה. לאורך הדרך, חלק יצטרפו כי מצאו בה עניין וחלק יעזבו כי איבדו עניין. תפקידכם הוא ליצור את העניין כי זאת הבמה הכי גדולה שהעסק שלכם יכול לקבל.

זוכרים שציינו שפייסבוק מאפשרת לנו לבנות צוות ניהול של מנהלים ומגשרים לקהילה? (מתי? ממש כאן!)

אז הינה תפקיד לצוות הניהול.

ניתוח

פרסום סקרים תקופתיים ואחרי ארועים (וובינרים, הרצאות וכו׳). סיכום וניתוח התשובות והתגובות של חברי הקהילה, זיהוי הזדמנויות חדשות, צורך חדש שעלה מחברי הקהילה.

ניתוח נכון ומקצועי של הקהילה יכול למקד ולדייק את השירותים שהעסק נותן, למכור יותר שירותים ולייצר שירותים חדשים ומותאמים לצורך המשתנה של קהל הלקוחות.

סטטיסטיקות

גם כאן פייסבוק עושה לנו חיים קלים, ע״י סטטיסטיקות שהיא מציגה לנו. קריאה נכונה שלהן יכולה לספר לנו המון על הלקוחות שלנו.

ימים פופולריים

רמת הפעילות של חברי הקהילה בכל יום בשבוע.

אה… ביום הזה אני צריך לפרסם את השירות החדש של העסק!

ימים פופולריים
שעות פופולריות

שעות פופולריות

רמת הפעילות של חברי הקהילה לפי שעות, בכל יום בשבוע.

אוקיי… זאת השעה לפרסם את הסרטון שהכנתי לעסק!

פוסטים מובילים

הפוסטים שזכו להכי הרבה מעורבות, צפיות, תגובות, לייקים וכו׳…

זה התוכן שהקהילה שלי הכי מתחברת אליו!

פוסטים מובילים

חתך גילאים ומגדר

מכאן אפשר להבין המון על קהל הלקוחות של העסק.
אולי הסלנג שלנו פונה לקהל צעיר יותר? אולי אנחנו לא שמים לב למגדריות בתוכן שאנחנו מעלים?

גיל ומין

חתך גיאוגרפי של מדינות וארצות

לעסק שמוכר שירותים ומוצרים דיגיטליים זה פחות רלוונטי. עסק שמוכר מוצרים פיסיים, יכול לראות האם הוא הגיע ללקוחות שלא היה מגיע אליהם אם לא היה לו נכס דיגיטלי.

ערים מובילות

מודל עסקי

אוקי… יש לנו קהילה של לקוחות שאוהבים את השירות/מוצר של העסק. הקהילה תוססת, מלאה תגובות, לייקים וכל הזמן מצטרפים חברים חדשים. אבל… איפה הכסף?

הקמת קהילה ללא תכנון מקדים של מודל עסקי יכולה לגרום לנו בזבוז זמן ללא כל תוצאה. הקהילה נבנת על המודל העסקי ולא להפך. אז איך אפשר להרוויח מהקהילה?

מספר דרכים להרוויח מקבוצת פייסבוק

אפשר לפתוח קבוצת פייסבוק בשביל הפאן, אבל לא בשביל זה כתבתי את המאמר…

אז אפרט את הדרכים להרוויח כסף מקבוצת פייסבוק, אתם תבחרו את הדרכים שמתאימות לכם.

פרסום מוצרים ושירותים

השיטה הישנה שכולנו מכירים, ממש כמו דפי נחיתה. דיברנו על מוצר החודש או כל פרסום בקהילה שיביא לקוחות שירכשו את השירותים של העסק.

רק שהפעם אתם לא ציידים, אתם דייגים!

תוכנית מנויים

יש לכם שירות שניתן למכור באופן חודשי? זאת דרך מצויינת לשווק אותו ואפילו לייצר אוטומציות בעזרת אתר מנויים, ממש כמו נטפליקס (Netflix).

  • גישה לתוכן אקסטרה (VIP)
  • תמיכה לשאלות במייל
  • פגישה חודשית/דו-שבועית בזום (Zoom)
  • ועוד…

מיטאפים ווובינרים בתשלום

יש לכם ידע שאתם יכולים להעביר לקהילה שלכם? מצויין!

חלק מקהילה דיגיטלית זה להפוך אתכם לאוטוריטות (מומחים בתחומכם). מפגשים פיסים או אונליין יכולים להיות אפיק הכנסה נהדר בשבילכם. המפגש שלכם הוא שונה ממה שניתן למצוא ביוטיוב ויש לכם טיפים ששווים זהב? תוכלו לגבות מחיר על כניסה למפגש.

אפיליאציה (תוכנית שותפים)

העסק שלכם מוכר שירות מתוך חבילה? יש לכם אפשרות לבצע הפניות לשירות המשלים.

לדוגמא, אם העסק שלכם הוא עיצוב פנים. אתם יכולים להפנות את הלקוח לספק כלים סניטריים, חנות צבע, ספק דלתות פנים וכו׳. על כל הפניה כזאת אתם מקבלים אחוז משווי הרכישה שביצע הלקוח שלכם.

קהילה דיגיטלית מאפשרת לכם לעשות את זה באופן אוטומטי. אתם מקבלים לינק מאותו ספק ושמים אותו בפוסט נעוץ או בתגובות. אפשר אפילו להציג אותו כחלק מהטבה שניתנת לתקופה, אירוע מסויים או יום הטבות.

פרסום ממומן

הדרך הכי פחות מומלצת ע״פ דעתי. אבל… בקהילה שלכם, אתם תחליטו!

ברגע שהקהילה תגדל, יתחילו להגיע מפרסמים שירצו להנות מקהל הלקוחות הממוקד שיצרתם. הם יציעו לכם לפרסם את השירות שלהם תמורת ריטיינר חודשי או אחוז ממכירה. פה אתם צריכים להפעיל את שיקול הדעת ולהחליט, האם זה מתאים לאופי הקהילה שלכם? או שאולי זה יגרום לנטישה?

בכל מקרה, אם הולכים על זה. זה חייב להיות הכי ויראלי ומרומז מתוך הטקסט. לא פרסום אגרסיבי.

לסיכום

קהילה דיגיטלים היא מנוע צמיחה אדיר לעסק. אבל, צריך לדעת לעשות את זה נכון! קהילות קמות ונופלות על ניהול לקויי.
קהילת פייסבוק היא נכס דיגיטלי מניב. אבל חשוב לזכור! קהילה בפייסבוק היא אינה נכס בבעלותכם ואינה תחליף לאתר אינטרנט עם בלוג שיגבה וינגיש את התוכן של הקהילה ללקוחות.

ליעוז - תמונת מחבר

ליעוז אסא

יזם פיננסי טכנולוגי, בעל הכשרות בתחום הפיננסי ותואר ראשון B.Sc.
מרצה בבתי ספר ותוכניות מצויינות לתלמידי יסודי ועל יסודי, ומלמד על התנהלות כלכלית ויזמות.
אוהב מאוד לרשום מאמרים מקצועיים ומדריכים פיננסים (ניתן למצוא אותם בבלוג שלנו).

25 מחשבות על “איך מטמיעים מוניטיזציה לקהילת פייסבוק 🏆 עם מודל עסקי מנצח”

  1. הילה לאלזר

    ווואוווו… ושוב וואווו אלוף!!! איזה פירוט מעמיק, תוכן מושקע וממש בגובה העיניים, בלי לסבך את העניינים מרגיש שכל אחד יכול לעשות זאת. ממש אהבתי וזה בא לי בזמן טוב. תודה רבה רבה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אולי יעניין אותך גם

מניה (stock)
שוק ההון
liozassa

מהי מניה?

מניה (Stock) היא נייר ערך שמונפק ע״י הבורסה, כדי לאפשר למשקיעים פרטיים להשקיע בחברה. חברה שמעוניינת לגייס הון מהציבור הרחב, ניגשת לבורסה להנפקה ולאחר התהליך היא

קרא עוד »