fbpx
איך מקימים קהילת פייסבוק

איך מקימים קהילה בפייסבוק מאפס?

לפני שמתחילים, חשוב לי לציין שאין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ כלכלי, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או קריאה לביצוע פעולה מסויימת.
אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ אישי, המותאם לצרכי הלקוח.
אין באמור לעיל התחייבות של מנהל האתר, הקהילה או כותב המאמר להשגת תשואה כלשהי.

לפני שאדבר על איך מקימים קהילה בפייסבוק, אציין שקהילה דיגיטלית היא הדרך הטובה ביותר לדבר עם קהל לקוחות ממוקד שבחר לצרוך את התוכן והשירותים שהעסק מייצר. ז״א שמדלגים על כל תהליך איתור הלקוחות הפוטנציאלים.

הקהילה היא ערוץ הפרסום הישיר של העסק ללקוחות. קיימות מספר פלטפורמות שמאפשרות הקמה וניהול של קהילה דיגיטלית לעסק, אחת מהמובילות היא פייסבוק ועליה אסביר במאמר הזה.חשוב לי לציין שקהילה בפייסבוק היא אינה בבעלותנו ואינה תחליף לנכס דיגיטלי לעסק.

קהילה בפייסבוק​

כמו שציינתי, פייסבוק היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר לניהול קהילות דיגיטליות. הקהילות בפייסבוק נקראות קבוצות והן יכולות להיות מנוהלות ע״י פרופיל אישי או עמוד עסקי. לכן, בכל פעם שאזכיר קבוצה או קהילה במאמר זה, הכוונה היא לאותה היישות.

הקהילות בפייסבוק זוכות לחשיפה גדולה יותר מאשר עמודי פייסבוק מכיוון שפייסבוק מעודדת את פתיחת הקהילות. ניתן לראות גם שפייסבוק לא מאפשרת מודל קידום בתשלום עבור קהילות ולכן מחוייבת לחשוף אותן באופן אורגני.

איך מקימים קהילה בפייסבוק​

התהליך של פתיחת קהילה הוא דיי פשוט ולוקח דקות אחדות, כל מה שצריך הוא חשבון פייסבוק פעיל.

בחירת השם לקהילה​

השם של הקהילה יכול להיות שם העסק, אבל עדיף שהוא יהיה שם פחות מסחרי ויותר מזדהה עם קהל הלקוחות. לדוגמא, קהילה של עסק לייעוץ ומודעות פיננסית נקראת ״תרבות כלכלית – נבונים ביחד״. הסלוגן הוא ״נבונים ביחד״ ע״מ לתת לקהל הלקוחות את תחושת השייכות, חלק מהמיתוג של הקהילה. נדבר על זה בהמשך המאמר.

שם קליט שיוצר הזדהות ללקוח, יוצר אצלו שייכות וזה בדיוק תפקיד הקהילה.

הקמת הקהילה בפייסבוק​

אחרי שבחרנו שם, אפשר לגשת לחלק הטכני. ניגשים לפייסבוק, בתפריט העליון ליד הפרופיל, יש כפתור ׳+׳ שדרכו ניתן ליצור בפייסבוק פוסטים, עמודים, ארועים, עוד כמה דברים מעניינים וגם קבוצות. בוחרים קבוצה ומתחילים בתהליך ההגדרה.

הקמת קבוצת פייסבוק

פרטיות הקהילה

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים את פרטיות הקהילה?
קיימות שתי אפשרויות סיווג עבור קהילה בפייסבוק:

פרטיות קבוצת פייסבוק

קהילת פייסבוק ציבורית

קבוצה ציבורית מאפשרת לכלל המשתמשים בפייסבוק וגם מחוץ לפלטפורמה לראות את התכנים והחברים בקהילה.
במקרה זה, הקהילה חשופה גם למנוע החיפוש של גוגל. עסק שרוצה לפרסם את עצמו ולהגיע ליותר לקוחות, להגדיל את חברי הקהילה, יבחר באפשרות הזו.

קהילת פייסבוק פרטית

קהילה סגורה, רק מי שנמצא בקהילה יכול לראות את החברים והתוכן המפורסם. בפוסטים של קהילה פרטית לא תראו את אפשרות השיתוף, כדי למנוע מחברי הקהילה לפרסם תכנים מחוץ לקהילה.

קהילות סגורות מתאימות לקהל לקוחות משלם או קהילות עם תוכן רגיש, חסימת האפשרות לשתף את התכנים מחוץ לקהילה, נותנת תחושה אינטימית לחברי הקהילה, שהתוכן שלהם נשאר בקהילה.

דוגמא לקבוצות כאלה היא ״אבא פגום״ ו-״מאמאצחיק״ בהן אין רצון שהמין השני יחשף לתוכן שחברי הקהילה פרסמו.

בבחירת קהילה סגורה, תתאפשר בחירה נוספת בין קהילה גלוייה למוסתרת.

גלוייה – כל משתשמי הפייסבוק יוכלו למצוא את הקהילה בחיפוש ויוכלו לבקש להצטרף.

מוסתרת – הקהילה לא תופיע בחיפוש, הצטרפות לקהילה תעשה ע״י הזמנת חבר בלבד.

חשוב לדעת! קהילה פרטית לא תוכל להפוך לציבורית לאחר 5000 חברים.

הגדרתם את התכונות של הקהילה? זה הזמן ללחוץ על ׳צור׳ ויש לכם קהילה בפייסבוק מזל טוב!

תמונת נושא לקהילה

קהילה בפייסבוק בשונה מפרופיל אישי ועמוד עסקי, דורשת רק תמונה אחת לניראות הקהילה. תמונת הנושא (Cover) צריכה להיות במידות 845 * 1640 פיקסלים, נכון לשנת 2021. צריך לשים לב שמידות התמונה אינן זהות במחשב ובמובייל ולכן עיקר התמונה צריך להיות במידות 532 * 845.

תמונת נושא לקבוצת פייסבוק

סוג הקהילה​

פייסבוק מאפשרת לנו לבחור סוג קבוצה, כל סוג מביא איתו מספר פיצ׳רים מותאמים.

איך בוחרים סוג קבוצה? לפי הצורך!

אם מדובר בקבוצה למכירת מוצרים, נבחר בקנייה ומכירה וכו׳

במקרה של קהילה לעסק, הבחירה היא מאוד ממוקדת.

  • למידה חברתית – מאפשר לנו לפתוח דיונים, ליצור יחידות (מיני בלוג), שהן קיבוץ של פוסטים לפי נושאים.
  • הורות – מאפשר לנו להגדיר חונכויות ולחברי הקהילה לפרסם פוסטים אנונימיים.

לא יודעים מה לבחור? סמנו ׳כללי׳ ובהמשך הדרך תדעו מה מתאים לקהילה שלכם. ניתן לשנות את סוג הקהילה גם בהמשך.

סוגי קבוצות פייסבוק

לסיכום

קהילה דיגיטלים היא מנוע צמיחה אדיר לעסק. אבל, צריך לדעת לעשות את זה נכון!
יש לכם כבר קהילה ואתם רוצים להרוויח ממנה??? מוזמנים לקרוא על בניית מודל עסקי, מיתוג לקהילה שלכם.

קהילות קמות ונופלות על ניהול לקויי.
בנוסף, קהילה בפייסבוק היא אינה נכס בבעלותכם ואינה תחליף לאתר אינטרנט עם בלוג שיגבה וינגיש את התוכן של הקהילה ללקוחות.

ליעוז - תמונת מחבר

ליעוז אסא

יזם טכנו-פיננסי, מאמן פיננסי בעל תואר בהנדסה, סופר ילדים, מ״פ במילואים
ובעלים של חברת תרבות כלכלית – לימוד פיננסי חוויתי.
מרצה להתנהלות כלכלית ויזמות, בבתי ספר ותוכניות מצויינות לתלמידי יסודי – תיכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אולי יעניין אותך גם

איחוד קרנות פנסיה
פנסיה
liozassa

איחוד קרנות פנסיה

איחוד קרנות פנסיה הוא פעולה מתבקשת שעשויה לחסוך לא מעט כסף ולאפשר ניהול מושכל יותר של החיסכון הפנסיוני. בשנת 2016 יזמה רשות שוק ההון ביטוח

קרא עוד »
פנסיה
liozassa

מטריה ביטוחית

מטריה ביטוחית היא הרחבה משמעותית של הכיסוי הבסיסי שמציעה קרן פנסיה, כלומר יכול לרכוש אותה רק מי שיש לו קרן פנסיה חדשה. מצד אחד ההרחבה

קרא עוד »